איש השב"כ: "הארגון אמנם כשל; אבל המשיך ללחום"

המהדורה המרכזית No Comments on איש השב"כ: "הארגון אמנם כשל; אבל המשיך ללחום"

איש השב"כ לשעבר דביר קריב שוחח עם אבי מימרן וחשף ב'מהדורה המרכזית' כיצד למרות הכישלון הגדול אנשי הארגון התעשתו: "יש מפקד בארגון שמתגורר בשדרות. בבוקר המתקפה הוא השתלט על רשת הקשר של המחבלים ומסר מידע לכוחות הביטחון בשטח. זה הציל הרבה חיים"

צילום: צילום פרטי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איש השב"כ לשעבר דביר קריב התראיין הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והגיב לטענות הקשות על כשל מערכות המודיעין במניעת מתקפת הפתע בפרוץ מלחמת חרבות ברזל: "השב"כ כשל כישלון גדול במניעת הטרגדיה, אבל מכאן ואילך הוא בפעילות מלאה ע"מ לספק מידע. אנחנו מתעסקים עם תתי אדם יותר גרועים מדאע"ש. אפשר להשוות לנאצים. אם יישאר אפילו פעיל חמאס אחד שיסתתר במנהרה ויגיד 'ניצחנו', לא השגנו את המטרה. הקרבות היו מול אלפי חמאסניקים, לא עשרות ולא מאות. היו קרבות קשים מאוד".

"האירוע הכי מאובטח בהיסטוריה הישראלית הייתה הלוויית ראה"מ רבין עם עשרות אישים בכירים מאובטחים ברמה הכי גבוהה. השב"כ ניהל את האירוע תוך כדי בכי על הכישלון במניעת הרצח. השב"כ פועל ובוכה". לדברי קריב, למרות הכישלון הגדול – השב"כ עדיין פעל והציל הרבה במתקפה: "יש מפקד בכיר בארגון שמתגורר בשדרות. בבוקר המתקפה הוא הצליח להשתלט על רשת הקשר של המחבלים ומסר מידע לכוחות הביטחון בשטח. זה הציל הרבה חיים".

איש השב"כ פרש את משנתו הצבאית לגבי הליך הלחימה בפועל: "במבצע צבאי כל צד מגיע לתמונת ניצחון וטוען שהוא ניצח. במלחמה זה לא המצב, היעד הוא הודעת כניעה מוחלטת של האויב. נצטרך בסופו של דבר להיכנס פנימה, אני מאמין שאין שום מניעה מצד האמריקנים. מבחינה יחסית יש לנו פי 10 הרוגים מפיגוע בנייני התאומים".

האזינו



0 תגובות